W miniony weekend odbyły się zogniskowane wywiady grupowe (FGI) z nauczycielami szkół podstawowych i ponadpodstawowych w Warszawie oraz Szczecinie. Te spotkania, będące częścią projektu „Suicydologia – analiza stanu wiedzy oraz kampania edukacyjna”, przyniosły niezwykle cenne wnioski dotyczące wiedzy i świadomości pedagogów w zakresie problematyki samobójstw wśród młodzieży.
Uczestnicy chętnie dzielili się swoimi doświadczeniami, wskazując zarówno na wyzwania, jak i proponując konkretne rozwiązania. Dzięki tym rozmowom lepiej zrozumieliśmy, jakie działania edukacyjne i wsparcie psychologiczne są już dostępne w szkołach oraz jak można je poprawić. Spotkanie pozwoliło nam także głębiej spojrzeć na potrzeby nauczycieli w kontekście przeciwdziałania samobójstwom, co pozwoli opracować bardziej ukierunkowane strategie prewencyjne, dostosowane do konkretnych środowisk zawodowych i edukacyjnych.
Zebrane informacje będą kluczowe w dalszym rozwijaniu naszego projektu, którego celem jest wprowadzenie skutecznych narzędzi wspierających zarówno nauczycieli, jak i uczniów w zakresie zdrowia psychicznego i zapobiegania kryzysom.
Projekt „Suicydologia – analiza stanu wiedzy oraz kampania edukacyjna” realizowany przez Szkołę Główną Mikołaja Kopernika w Warszawie ma na celu zgłębianie wiedzy na temat problematyki samobójstw wśród młodzieży oraz edukowanie społeczeństwa w zakresie prewencji. W ramach projektu prowadzimy szeroko zakrojone badania, w tym wywiady z nauczycielami, rodzicami i specjalistami, które dostarczają nam cennych informacji na temat postaw, potrzeb i skutecznych form wsparcia. Wyniki badań posłużą do opracowania kompleksowych programów edukacyjnych oraz narzędzi wspierających, które zostaną wdrożone w placówkach oświatowych, aby lepiej chronić młodzież przed kryzysami emocjonalnymi. Projekt jest finansowany ze środków Ministra Nauki. Zachęcamy do śledzenia postępów prac na stronie projektu www.sgmk.edu.pl/suicydologia, gdzie na bieżąco publikujemy aktualności.