W czwartek, 17 października, odbył się kolejny zogniskowany wywiad grupowy w ramach projektu „Suicydologia – analiza stanu wiedzy oraz kampania edukacyjna„. Tym razem uczestnikami spotkania byli studenci kierunku lekarskiego oraz pielęgniarstwa z Wydziału Medycznego Collegium Medicum Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Celem wywiadu było zbadanie poziomu wiedzy młodych adeptów zawodów medycznych na temat problematyki samobójstw oraz ich gotowości do interwencji w sytuacjach kryzysowych.
Studenci o znaczeniu prewencji samobójstw w środowisku medycznym
Spotkanie ze studentami pozwoliło na zgłębienie perspektyw przyszłych lekarzy i pielęgniarek. W trakcie rozmów uczestnicy chętnie dzielili się swoimi doświadczeniami z praktyk klinicznych oraz przedstawiali propozycje, jak w przyszłości mogliby efektywniej wspierać pacjentów w kryzysie emocjonalnym. Wypowiedzi studentów były cennym źródłem informacji, które przyczynią się do stworzenia skutecznych narzędzi prewencji w obszarze suicydologii.
Tego typu wywiady są kluczowym elementem projektu, którego głównym celem jest opracowanie kampanii edukacyjnej oraz działań prewencyjnych. Analiza zgromadzonych danych pozwala nie tylko lepiej zrozumieć problem samobójstw w Polsce, ale także dostarcza wiedzy potrzebnej do tworzenia bardziej zindywidualizowanych i skutecznych strategii wsparcia osób w kryzysie.
Nauczyciele w obliczu wyzwań związanych z prewencją samobójstw
Warto przypomnieć, że poprzednie wywiady odbyły się na przełomie września i października w Warszawie oraz Szczecinie, gdzie ankietowani byli nauczyciele szkół średnich. Tam również rozmowy dotyczyły prewencji samobójstw wśród uczniów, a także dostępności wsparcia psychologicznego w szkołach. Nauczyciele chętnie dzielili się swoim doświadczeniem, wskazując na wyzwania, z jakimi się spotykają, ale również proponując konkretne rozwiązania, które mogłyby poprawić sytuację.
Projekt „Suicydologia” – wieloetapowa kampania edukacyjna i badawcza
Projekt „Suicydologia – analiza stanu wiedzy oraz kampania edukacyjna”, realizowany przez Szkołę Główną Mikołaja Kopernika w Warszawie, ma na celu zwiększenie świadomości problemu samobójstw oraz przygotowanie szeroko zakrojonej kampanii edukacyjnej. Inicjatywa ta obejmuje badania na różnych poziomach społeczeństwa, w tym środowiska edukacyjne, zawodowe oraz medyczne. Zebrane dane będą służyć do stworzenia spersonalizowanych strategii prewencyjnych, mających na celu wsparcie osób w kryzysie, jak również zapobieganie sytuacjom krytycznym.
Projekt jest finansowany ze środków Ministra Nauki. Zapraszamy do śledzenia postępów prac na dedykowanej stronie projektu www.sgmk.edu.pl/suicydologia, gdzie na bieżąco publikujemy aktualności.